صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
تبلیغات
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 282
کل نظرات : 0
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 1 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 82 نفر
بارديد ديروز : 21 نفر
ای پی های امروز: 14 نفر
ای پی های ديروز : 10 نفر
بازديد هفته : 224 نفر
بازديد ماه : 1,278 نفر
بازديد سال : 12,395 نفر
بازديد کلي : 44,577 نفر
پيوندهاي روزانه
امکانات
تبلیغات

معامله ملک ارثی توسط وکیل

معامله ملک ارثی خیلی از نکات حقوقی را همراه خود دارد که حتما باید از آنها اطلاع کامل داشته باشید. در این مطلب "معامله ملک ارثی توسط وکیل" قصد داریم به تمامی این نکات حقوقی بپردازیم در ادامه همراه ما باشید...

ملک ارثی

معامله ملک ارثیمعامله ملک ارثی توسط وکیل

به ملک هایی گفته میشود که صاحب ملک از دنیا رفته باشد و طبق قوانین حاکم بر کشور، وراث با انجام مراحلی میبایست درصدی از آن ملک را به نام خویش کنند،زمانی که وراث بیش از یک نفر باشند،معمولا مالکیت به صورت مشاع در نظر گرفته میشود.

✔ بیشتر بخوانید : نکات حقوقی در مورد ارث

یکی از موارد که در این باب باید رعایت کرد رسیدگی و توجه وصیت نامه متوفی است، مثلا زمانی که متوفی وصیت نامه مِن باب ملک از خود بجای گذارد و سهم های خاصی را برای وراث در تعیین کند که به همین دلیل قانون بر پایه وصیت عمل خواهد کرد.

یکی از مسائل که در این خصوص به چشم میخورد به این صورت است که معمولا وراث ملک متوفی را به صورت مشاعی بین خود تقسیم میکنند و یا اینکه به طور کامل آن را میفروشند و بعد از دریافت مبلغ ملک، به صورت توافقی مبلغ ملک را بین یک دیگر تقسیم میکنند.

در ادامه مراحلی را که وراث باید برای معاملات ملک های ارثی انجام دهند را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

1.تعیین تکلیف نمودن صاحب ملک

از جمله مواردی که به شدت مهم است، تعیین تکلیف نمودن این موضوع است که صاحب ملک دقیقا چه شخصی است!!! بله توجه به این موضوع آن قدر اهمیت دارد که شما در وهله اول باید سند را ببینید و سپس اطمینان حاصل نمائید که صاحب ملک از دنیا رفتد و یا اینکه در قید حیات است، زیرا زمانی که شما ملکی را خریداری کنید که اگر صاحب آن فوت شدِ است، احتمال اینکه افراد بخواهند سرتان کلاه بزارند بسیار بالاست.

2.دریافت برگه انحصار وراثت

دومین مرحله که شما باید نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشید، دریافت برگه انحصار وراثت یا همان گواهی انحصار وراثت است، با این عمل شما به راحتی متوجه خواهید شد که طرف معامله ملک شما دقیقا چه افرادی هستند.

✖نکته مهم:

در همین حین باید علاوه بر مشاهده گواهی انحصار وراثت حتما شناسنامه و مدارک متوفی را به طور دقیق بررسی کنید و در آخر برای مطمئن شدن خیالمان حتما از اداره ثبت احوال، استعلام وراث ملک را دریافت کنیم.

ادامه مطلب...

برچسب ها: معامله ملک ارثی توسط وکیل ,
زمان ارسال:دوشنبه 27 دی 1400 نویسنده:وکیل بازديد:25
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

درباره سايت

گروه وكلای آسايش گستران با در اختيار داشتن كادری گسترده از وكلای پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهی در سراسر ايران و كشورهای زيادی مي توانند تامين كننده آسايش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .
دسته بندی
دعاوی حقوقی
دعاوی کیفری
دعاوی خانواده
جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو