صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
تبلیغات
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 282
کل نظرات : 0
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 3 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 65 نفر
بارديد ديروز : 13 نفر
ای پی های امروز: 57 نفر
ای پی های ديروز : 11 نفر
بازديد هفته : 218 نفر
بازديد ماه : 78 نفر
بازديد سال : 11,195 نفر
بازديد کلي : 43,377 نفر
پيوندهاي روزانه
امکانات
تبلیغات
موضوع : دعاوی حقوقی ,دعاوی کیفری ,

جعل سند چیست ؟

وکیل دادگستری تهران می گوید : ” جعل کردن در لغت از جمله به معنای دگرگون کردن ، منقلب نمودن ، گردانیدن ، قرار دادن و ایجاد کردن آمده است . ” اصطلاح جعل کردن در آیین دادرسی مدنی تعریف نشده است ولی در حقوق کیفری به جعل مادی و جعل معنوی ( یا جعل مفادی ) اشاره شده است .

جرم جعل در بیان ساده تر به ساختن یا تغییر شکل دادن سند ( همانند سند ملک استیجاری ) ، نوشته ، مهر یا موارد دیگری از این دست اشاره دارد به شکلی که باعث زیان رسیدن به فرد دیگر شده و جایگزین نمونه ی اصلی سند ، نوشته ، مهر یا غیره گردد .

در مباحث حقوقی ، از جعل به عنوان جرائمی که علیه آسایش عمومی وجود دارد ، یاد می شود . زیرا جعل یک جریان غیر واقعی را واقعی نشان می دهد که این مسئله موجب از میان رفتن اعتماد مردم به یکدیگر می شود و در نتیجه به آسایش عمومی خدشه وارد می کند .

 

مجموعه ی آسایش گستران برای شما عزیزان امکان مشاوره های حضوری رایگان را فراهم آورده است . با تماس با آسایش گستران

می توانید از ما وقت مشاوره ی رایگان دریافت نمایید .

انواع جعل

  • ساختن مهر یا تمبر و یا تغییر دادن آن
  • امضا به جای شخصی دیگر بر روی یک سند یا نوشته
  • ایجاد علامت هایی شبیه به علامت های دولتی همانند علامت سیب سلامت بر روی کالا ها به جهت تقلب
  • ساختن یک سند یا نوشته و یا تغییر دادن آن .

 

طرح دعوی جعل سند

وکیل حقوقی تهران اذعان می دارد ، هر شخصی که سند جعلی ضد او ابراز شده باشد و بخواهد اعتراضی نسبت به اصالت آن سند بنماید ، می تواند این اعتراض را بر پایه ی ادعای جعل مطرح کند . خوب است بدانید که ادعای جعل هم نسبت به اسناد رسمی و هم نسبت به اسناد عادی صورت می گیرد پس طرح ادعای جعل سند برای هر دو امکان پذیر است .

شخصی که سند علیه او ابراز شده است ، با استناد به قانون ادعا می نماید که یکی از اموری که در دسته بندی جعل مادی یا جعل معنوی وجود دارد ، رخ داده است .

البته بهتر است بدانید که اعتراض به اصالت سند بر پایه ی ادعای جعل می بایستی با همان اصطلاح جعل در تنظیم شود تا مورد بررسی قرار گیرد . ذکر این نکته الزامی است که هرگاه شخص مدعی جعل سند ، تنها بخشی از سند را جعلی بداند می بایستی آن را در دادخواست خود ذکر کرده و به دادگاه اعلام نماید .

وکیل پایه یک کیفری در بیان مجازات جعل اسناد

انواع دعاوی جعل

دعاوی جعل را به سه بخش کلی دعاوی حقوقی جعل و دعاوی کیفری جعل و همچنین ادعای جعل تبعی تقسیم کرده و درباره ی هر کدام مختصر توضیحی آورده ایم .

1.     دعوای حقوقی جعل

هر وقت فردی متوجه جعلی بودن یک سند یا بخشی از یک سند شود و تمایلی به شکایت کیفری نداشته باشد ، می تواند علیه شخصی که سند را در بر دارد ، دعوای جعل را مطرح کرده و با به اثبات رسانیدن جعلیت سند ، حکم جعل بودن سند را از دادگاه بگیرد و از نگرانی هایی که بابت جعلی بودن سند داشته است راحت شود . به این روش از طرح دعاوی جعل ، دعوای اصلی جعل نیز گفته می شود چرا که تنها یک دعوا بیان می شود که در آن صدور حکم اعلام جعلیت سند از مرجع قضایی خواسته می شود . همچنین احکام و آثاری که اینگونه دعاوی به همراه دارد مشمول قواعد عام می باشد .

2.     دعوای کیفری جعل

در مقررات کیفری ، برای جعل چه از نوع مادی باشد و چه از نوع معنوی ، مجازات تعیین شده است ، در نتیجه جعل یک جرم است . وکیل کیفری تهران می گوید ، قاعدتا تعقیب جرائم بر عهده ی دادسرا و قائم مقام او می باشد که با شکایت و طرح دعوی فرد شاکی شروع شده و طبق آیین دادرسی کیفری در مرجع کیفری به آن رسیدگی شده و مورد بررسی قرار می گیرد . بدین صورت اگر شخصی مدعی باشد که سندی جعل شده است که به ضرر او می باشد و این ادعا را به شکایت کیفری برساند ، و یا دادسرا با اطلاع از ارتکاب جعل ، فردی جاعل را مورد تعقیب و پیگرد کیفری قرار دهد ، رسیدگی و بررسی ها برای جعلیت سند یا اصالت سند در مرجع کیفری با استناد به قانون آیین دادرسی کیفری صورت می پذیرد .

3.     ادعای جعل تبعی

هر زمان که در جریان دادرسی ، توسط یکی از طرفین سندی رسمی یا عادی ارائه شود و شخص مقابل برای دفاع از خود در مقابل این سند ، دعاوی اصالت سند یا جعلیت سند را به میان کشد و ادعای جعل نماید را ادعای جعل تبعی می گویند . چراکه هم در قضیه ی رسیدگی به دعوای اول مطرح شده است و هم ” وجود آن تابع وجود دعوای اصلی است . ” .

 

شما می توانید هر نوع پرسش مربوط به جعل سند ، امضا و مدارک دیگر را در قسمت نظرات همین پست از ما بپرسید تا در اسرع وقت وکلای مجرب مجموعه آسایش گستران به شما پاسخ مناسب دهند .

برچسب ها: وکیل پایه یک کیفری ,وکیل پایه یک حقوقی ,وکیل کیفری تهران ,وکیل حقوقی تهران ,وکیل پایه یک تهران ,
زمان ارسال:دوشنبه 21 بهمن 1398 نویسنده:وکیل بازديد:29
مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

درباره سايت

گروه وكلای آسايش گستران با در اختيار داشتن كادری گسترده از وكلای پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهی در سراسر ايران و كشورهای زيادی مي توانند تامين كننده آسايش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .
دسته بندی
دعاوی حقوقی
دعاوی کیفری
دعاوی خانواده
جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو